Reisebrev fra Njård J05

Postet av Njård - Håndball den 14. Des 2021

Reisebrev fra Njård J05
Da har Njård jenter 05 vært i Bergen for første Bring runde.
Turen startet med oppmøte på Gardermoen og jentene dukket opp i like klær for å representere klubben. Flyplassen gikk knirkefritt, til tross for to spillere som bestemte seg for å gå gjennom utenlands duty-free😅
Ved ankomst Bergen ble det tatt obligatorisk bilde foran «Bergen?»-skiltet og turen gikk videre til hotellet. Fremme på hotellet i Bergen sentrum får vi lunsj og rommene fordelt og vi blir delt opp i lag som senere skal brukes i en «Challenge konkurranse» treneren har laget for oss. Den går ut på å gjøre en haug av litt «kleine» ting som gir poeng avhengig av «vanskelighetsgrad». En av de var å få fremmede til å synge Brannsangen med oss😬 Vi ender fellestiden vår med en tur gjennom pepperkakebyen de har i Bergen. Vi får tid til å gjøre det vi vil og de fleste bestemmer seg for å dra til hotellet for å henge på rommene. Middag på mexikansk restaurant og kåring av vinner i challengen med premieutdeling på kvelden.
Dagen etter er det kampdag og frokosten går i å flette hverandre mens vi ser kampen Sotra-Vang for å forberede oss til kampene som kommer. Etter frokost blir vi hentet med buss som tar oss med til hallen. mange hadde kommet for å heie på oss! Vi gjennomfører rutinen vår før kamp som bl.a. innebærer en gåtur før oppvarming.
Kampen starter mot Vang der vi spiller en god kamp og vinner 19-12👏🏻Vi er superstolte av målvakten vår som ble banens beste (BB) i denne første kampen. Vi får god tid til å hvile etter kampen.
Neste kamp mot Sotra starter veldig jevnt. Vi ryker på totalt 5 to-minuttere som hemmer oss litt og første omgangen ender med rødt kort til en Sotra spiller og ender 14-11 til Sotra. Neste omgang blir det mindre mål for begge lag, og vi sliter mer med å komme til sjanser. I løpet av denne omgangen blir en av spillerene våre skadet hardt og liggende på sidelinjen. Hun blir hentet med ambulansen og fraktet til Haukeland sykehus. Stillingen er da 22-16 Sotras favør. Vi endrer på tankegangen og bestemmer oss for å gi alt uansett om sjansene ikke er gode, og spiller noen kjempegode sisteminutter. Vi tar igjen mye og resultatet ender tilslutt 22-20 til Sotra. Etter kampene får vi en dusj før bussen henter oss og frakter oss til flyplassen igjen.
Alt i alt en superfin tur, men vi skulle gjerne ønsket å ta med 2 seiere hjem
Skrevet av Martine Sundet, spiller og i kapteinsteamet i Njård J05