Njård gutter 13 klare for A-sluttspill!

Postet av Njård - Håndball den 6. Des 2021

Njård gutter 13 klare for A-sluttspill!

Njård gutter 13 ledet seriespillet lenge og hadde resultatmessig en overbevisende høst selv om spillet til tider i følge trenerteamet har variert. Laget avga ikke et eneste poeng før i de aller to siste seriekampene. Etter en spennende kamp i midten av november mot råsterke Haslum som resulterte i ettmålstap, ble det også tap i siste kampen mot Fet forrige helg. Riktignok stilte laget da med et noe redusert mannskap, men gutta kjempet seg inn i kampen i andreomgang likevel. Nå gleder de seg til å møte Bækkelaget, Oppegård og Ski som vi vet er ekstremt gode fra den andre siden av byen.

Forrige sesong gikk jo som kjent i vasken på grunn av smittevern, men trenerteamet forteller at gutta har vært gode til å jobbe med nye arbeidsoppgaver og til å terpe på grunnferdigheter denne høsten. I tillegg har temaserien gjort det nødvendig å trene på nye innganger i angrepsspillet og gutta har tatt store steg. Likevel forteller en av hovedtrenerne Randi Gustad at spillsystemer kun er innganger for Njård gutter 13. Hun mener det viktigste er å utvikle individuelle angrepsferdigheter slik at hver enkelt spiller blir best mulig til å lese spillet og ta egne selvstendige valg basert på hvordan forsvarsspilleren foran dem agerer. Trenerteamet forteller videre at gutta har utviklet seg mye i forsvar. Flere har blitt tøffere fysisk og er villig til å ta smeller for de andre på  laget.

Laget gleder seg til spennende kamper i A-sluttspillet 2022, men før den tid skal gjengen til Norden-cup og matche seg mot knallgode lag fra både Sverige, Island, Norge og Danmark. Det blir forhåpentligvis en passende oppladning til de tøffe kampene som venter i serien over nyttår. Vi ønsker gutta lykke til.